Міжнародний день жінок і дівчат у науці - Univer PL

Міжнародний день жінок і дівчат у науці

Історії клієнтів
Проголосуйте!
0 / 0

“Ми відзначаємо цей день, щоб переконатися, що він стане не історією про виняткових жінок, а нормою того, що дівчата належать і досягають успіху в науці та техніці”, –  висловилася про Міжнародний день жінок і дівчат у науці   10-річна Аня Даніз Хан, юна науковиця, у штаб-квартирі ООН у Нью-Йорку кілька років тому.

У 2015 році Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй

проголосила 11 лютого Міжнародним днем жінок і дівчат у науці, щоб забезпечити повний і рівний доступ жінок і дівчат до науки та участь у ній, а також, подальше розширення їх прав і можливостей, і гендерну рівність. 

Можна пригадати імена жінок, про дослідження чи винаходи яких знає весь світ.

Це і Марі Кюрі-Склодовська, вчена польського походження, яка двічі отримала Нобелівську премію – за роботу із дослідження радіоактивності та за нові відкриття у дослідженнях радію і полонію

І Вірджинія Апгар, американська лікарка, анестезіологиня і медична дослідниця, яка розробила Систему оцінки за шкалою Апгар – метод оцінки немовляти відразу після народження, щоб оцінити його самопочуття та визначити, чи потрібне негайне медичне втручання. 

І Стефані Кволек, американська хімікиня, що працювала з полімерами і отримала синтетичне волокно – Кевлар, яке в 5 разів міцніше за сталь і легше за скловолокно, що в сьогоденні використовується у виробництві куленепробивних жилетів та іншого захисного спорядження, в авіаційній і космічній промисловості,  у створенні мобільних телефонів та інших напрямках діяльності людства.

І хоча жінок у науці з кожним роком стає все більше, вони рішучіше вступають у вузи на спеціальності, які частина населення сприймає суто “чоловічими”, все ще залишається  факт гендерної нерівності у доступі до можливостей проведення наукових досліджень та розвитку технологій. За даними доповіді ЮНЕСКО в галузі науки у 2021 році, кількість жінок, які займаються науковою діяльністю, зростає, але не швидкими темпами: жінки становлять трохи більше 33% від загальної кількості дослідників у всьому світі, і лише 4% Нобелівських премій у галузі науки було присуджено жінкам. Ця нерівність ще більш помітна в галузі технологій та штучного інтелекту, де лише 22% фахівців складають жінки.

Сучасні дівчата, що вступають до університетів, впевнено обирають  складні, на перший погляд, спеціальності в різних направленнях: математики, біотехнології, інформатики та ін.

Студентки, яким  Українсько-Польський Центр Освіти “UniverPL” допомагав обрати ВНЗ у Польщі, прагнуть успішно навчатися та розвиватися.

Студентка другого курсу Люблінської політехніки, Ярослава Кошляк, ділиться чому обрала напрям Інженерія біомедична: “По-перше, це для мене було  новим і взагалі не було схоже на інші професії. По-друге, я не могла визначитися який саме напрямок обрати, але головним фактором було те, що в моєму виборі об’єдналися найрізноманітніші предмети вивчення. Хоч ми і отримуємо знання з медицини, але в цілому, цей напрямок навчання пов’язаний більше з тим, як відбуваються процеси дослідження чи обстеження тіла людини. Загалом, ця спеціальність створена для того, аби ми стали фахівцями, що знаються на  медичній апаратурі та приладах, які використовують під час обстеження тіла. Також, можна бути фахівцем зі створення протезів різних частин тіла від початкової розробки концепції, до проектування виробу та підбору матеріалів, з подальшим визначенням міцності, надійності, безпечності та можливості довгого використання даного протезу. Після завершення навчання, швидше за все, піду працювати за своїм фахом, але можливо  опаную ще одну спеціальність, щоправда ще не визначилася яку саме.”

 

Марія Салтикова, студентка другого курсу Ягелонського Університету навчається на напрямку Комп’ютерна математика, про своє навчання  каже: “Цей напрямок охоплює як математичні, так і інформатичні предмети. В школі я обожнювала математику, брала участь в різноманітних олімпіадах та писала наукові роботи МАН (Малої академії наук). Розуміла що це єдине, що я б хотіла вивчати у ВНЗ. Але обрала не суто математичний напрям, з метою, аби більше було  прикладного застосування математики в ІТ.

Навчання дійсно складне, насамперед через те, що матеріалу дуже багато, а темп вивчення дуже швидкий. Окрім цього, кожну тему ми повинні знати та розуміти на всі 100%, а на іспитах та під час тестування, викладачі, зазвичай, дають завдання, яких не було на заняттях, щоб перевірити наші поглибленні знання. Саме це дуже ускладнює процес навчання та здачі сесії. Але в цілому матеріал цікавий, маємо багато практичних робіт з програмування.

Після навчання хочу працювати в ІТ. Моя спеціальність дозволяє обирати багато напрямків цієї сфери, наприклад, аналіз даних, розробка програмного забезпечення чи подібне.”

 

Хочете бути в курсі новин?

Приєднуйтесь до нас у Telegram!

Корисні поради, важливі новини,
знижки та анонси подій щодо навчання в Польщі

Запрошуємо в телеграм-канал
Отримати консультацію