Резюме, яке не пропустить HR - Univer PL

Резюме, яке не пропустить HR

Інші теми
Проголосуйте!
1 / 5

Резюме, або як часто його називають в Європі та Америці CV (Curriculum vitae) – це лаконічна презентація своїх вмінь, навичок, та кар’єрного шляху. Мета резюме – заочно створити позитивне враження, щоб потрапити на співбесіду.

Якщо ви вперше створюєте CV, це може здатися складним. Але головне створити його якісно та трішки креативно. Ваше резюме – особистий маркетинговий інструмент, який використовується для продажу потенційним роботодавцям.

Що обов’язково має бути в резюме

Структура резюме є адаптивною, і залежить від досвіду та навичок, які кандидат у ньому вказує. Проте є блоки, які мають бути обов’язково.

Ім’я, посада та контактні дані. Це варто розташувати у верхній частині сторінки. До речі, не треба зверху вказувати “резюме, “CV” або “біографія”. Своє ім’я та посаду вже можна сприймати як назву.

Номер телефону та електронна пошта – надважлива інформація, тому зайвий раз перевіряйте точність даних. Додатково слід вказати профіль на LinkedIn чи на соціальні мережі.

Особистий профіль. Це короткий абзац під іменем та посадою, який дає уявлення про те: хто ви, чим займаєтеся, що можете запропонувати компанії.

Досвід роботи. Розділ історії зайнятості окреслює попередні місця роботи, ваші посади та обов’язки. Перераховуйте місця роботи у зворотному хронологічному порядку, так як недавня посада є більш актуальною. Важливо: не залишайте пропусків, якщо певний період були без роботи. Заповність місце курсами чи саморозвитком.

Для того, щоб скласти резюме без досвіду роботи, треба згадати все, чим ви займалися під час навчання. Обов’язково вкажіть переддипломну практику, стажування, волонтерську діяльність, персональні або академічні проєкти. Пройдені Online-курси також варто вказувати.

Як краще оформити CV

Дослідження Ladders показало, що менеджер з найму персоналу витрачає 7,4 секунди на сканування резюме. Ми маємо менше 8 секунд, для того щоб привернути увагу. Структурована подача та вдале розміщення блоків – складові, які роблять резюме зручним для прочитання. 

Створювати резюме у Word – не завжди актуально. Зараз є безліч сервісів, таких як Canva, де є готові шаблони, які можна змінювати, як вам треба. Це робить CV креативним та запам’ятовується.

Обсяг CV не повинен перевищувати 2 сторінок, головне лаконічно викласти основну інформацію. Верхня частина резюме має переконати роботодавця, чому саме вас треба запросити на співбесіду, там має бути: контактна інформація, посада або звання, та сфери знань. А вже нижче – досвід роботи.

Щодо прикріплення фото до резюме, тут варто враховувати посаду та країну, в якій бажаєте працювати. Наприклад у Великобританії чи США фото у резюме не є обов’язковим, і взагалі може здивувати своєю наявністю. 

Сімейний стан, діти – ці деталі в резюме не вказуються.

 

Що варто врахувати при складанні резюме

Резюме – це маркетинговий інструмент. Можна сказати, що це реклама вас як спеціаліста. І від того як ви її подасте – залежить, чи захочуть роботодавці запрошувати вас далі. З’ясуйте: які особливості ви маєте? Яку користь принесете компанії? Що робить вас унікальним?  

Після написання, перечитайте своє резюме ще раз і запитайте себе: Чи хочу я взяти себе на роботу?

Резюме – не розповідь всього життя. Розписати себе як хорошого фахівця треба обов’язково, але це варто зробити лаконічно. На даному етапі важливо зацікавити роботодавця, щоб він запропонував вам пройти співбесіду, на якій вже можна більше про себе розповісти. Саме інтерв’ю – це деталізована розповідь про переваги і про знайомство з майбутньою роботою.

Soft skills – ось що важливо. Під час прийому на роботу критерії для кандидатів не обмежуються технічними знаннями, тепер важливі “м’які навички”.

Критичне мислення, комунікабельність, відповідальність, ініціативність, старанність та багато іншого – для кожної професії набір soft skills буде індивідуальним. «М’яким навичкам» не навчають у школах. Деякі з них – є рисами характеру, інші набуваються через досвід. Ось три методи, як можна розвинути їх у собі:

  1. особистий досвід, практика, навчання на помилках;
  2. вивчення тематичної літератури;
  3. заняття: курси, семінари, тренінги, які проводять досвідчені фахівці галузі.

У вашому CV краще не просто перерахувати їх, а прописати на конкретному прикладі з роботи чи проєкту.

Жодних помилок, лише слова дії та цифри! Роботодавці можуть шукати помилки в резюме, тому якщо ви не впевнені у правильності слів чи пунктуації – віддайте його на перевірку або скористайтеся онлайн-сервісами.

Використовуйте слова “дії”. Починайте речення зі слів: “готував”, “розробляв”, “перевіряв” і т.д. – це оживляє текст.

Акцентуйте увагу у тексті на свої досягнення – цифрами. Не просто “збільшили продажі компанії”, а “збільшили продажі на 60% протягом року”.

Адаптивне резюме під кожну компанію. Знайдіть сайт фірми, до якої бажаєте надіслати CV, прочитайте, які у неї цінності, що хочуть бачити у працівниках – і адаптуйте своє резюме для цієї компанії.

Супровідний лист

В Україні практика надсилання супровідного листа лише набуває популярності. Натомість в Європі та США це поширене правило ділової етики.

Супровідний лист — це документ, який додають до резюме, де детально вказують: чим навички і досвід кандидата корисні роботодавцю. Обсяг — не більше сторінки A4. Тут можна написати про те, як сильно ви хочете отримати роботу і краще розкрити свої навички. Важливо: лист не має повторювати резюме, а доповнювати його.

Хочете бути в курсі новин?

Приєднуйтесь до нас у Telegram!

Корисні поради, важливі новини,
знижки та анонси подій щодо навчання в Польщі

Запрошуємо в телеграм-канал
Отримати консультацію