3D-графіка: актуальність, напрями та думка експерта - Univer PL

3D-графіка: актуальність, напрями та думка експерта

Освіта в Польщі
Проголосуйте!
11 / 3.6

Кожен з нас під час роботи за комп’ютером взаємодіє з тривимірною графікою. Зазвичай, ми просто не звертаємо на це уваги: ідеальні елементи оформлення, анімовані зображення та 3D-моделі – це вже звичні складові реклами та Інтернет-додатків.

Перш ніж побудувати будинок чи розробити дизайн інтер’єру – необхідно створити проєкт. Колись це було важкою та кропіткою справою, а сьогодні, завдяки 3D-графіці – це роблять швидше та якісніше. 

Сфери застосування 3D-графіки

3D моделювання міцно увійшло в сучасне життя і вже застосовується в рекламі, архітектурі, промисловості. Після появи 3D-друку, тривимірне моделювання перейшло на новий рівень і стало ще популярнішим. Відповідно, з’явилася нова професія: 3D-дизайнер, яка має в собі безліч спеціалізацій.

Де зараз застосовується 3D-графіка:

  • Мультиплікація: створення мультфільмів;
  • Створення комп’ютерних ігор – розробка 3D контенту для ігор; 
  • 3D візуалізація архітектури. Можна створити ролик, який демонструє всі поверхи будівлі, що проєктуються, до початку будівництва;
  • Промисловість: складні деталі збирають по готовій 3D-моделі;
  • Медична сфера;
  • Реклама та маркетинг;

Напрямки та переваги вивчення 3D-графіки

Швидкий розвиток 3D моделювання передбачає виникнення безлічі напрямків, у яких можна розвиватися. Основними є:

  • Візуалізація інтер’єрів: розробка інтер’єру та екстер’єру до початку ремонту;
  • Візуалізація фасадів: розробка фасаду будинку до початку будівництва;
  • Моделювання ландшафтів;
  • Анімація;
  • 3D друк;
  • Візуальні (VFX) ефекти, які застосовують у кіновиробництві;
  • GameDev – розробка комп’ютерних ігор;
  • Game design – дизайн комп’ютерних ігор.

До того ж, кожен напрям має в собі ще масу спеціалізацій.

Сьогодні на основі тривимірної графіки створюють точні копії об’єкта, втілюють у життя колись нереальні дизайнерські задумки. 3D технології приносять користь людству, і великий прибуток спеціалістам сфери. Розпочати вивчення 3D моделювання в університеті – це зробити старт у професії. На момент випуску з інституту ви будете на достатньому рівні, щоб стати необхідним для ринку молодим фахівцем.

У Польщі безліч університетів, які надають якісні та актуальні знання з 3D-графіки. Серед наших партнерів однозначиним лідером в напрямку: розробка комп’ютерних ігор є Польсько-Японська Академія Комп’ютерних Технологій у Варшаві. Вивчення 3D-анімації і спецефекти для фільмів та ігор також пропонує Нижньосілезький Університет у Вроцлаві.

Спеціальність 3D-графіка для тих, хто цікавиться індустрією ігрових розробок. Студенти отримують теоретичні та практичні знання, пов’язані як з технологічною ІТ-підготовкою, так і у сфері дизайну та креативних індустрій. Заняття проводять експерти, які працюють над кращими польськими мобільними іграми. Варто відмітити те, що у Польщі розташовані такі компанії як ​​11 bit studios S.A., CD Projekt RED, які випускають відомі світу комп’ютерні ігри. Тож проблем із працевлаштуванням після успішного закінчення університету випускники не мають.

Що важливо знати про комп’ютерну графіку? Як отримати роботу в цій сфері та який напрям обрати?

На ці питання нам відповів Oleksii Havrysh, який має 6 років досвіду в GameDev, працював на таких проєктах як “Halo Infinite” і “World of Tanks”, а зараз займає посаду Level/Environment Artist.

Як почався ваш шлях у 3D-графіці і чому обрали сферу комп’ютерних ігор?

Я починав з архітектурної візуалізації, розробляв інтер’єри. Проте з дитинства любив грати у комп’ютерні ігри і поступово став цікавитися тим, як їх створюють. 

6 років тому навчання GameDev взагалі не було розвинуте, інформацію шукав сам: відвідував всеможливі курси, вивчав все, що було в Інтернеті. Робив багато тестових завдань в різні компанії, в одну з яких мене і прийняли. Під час їх виконання я зміг зібрати своє портфоліо, і дізнатися про ті вимоги, які потрібні при розробці об’єктів для ігор. Так розпочався мій шлях. Спочатку я займався тим, що оточує персонажа в грі, а зараз вже працюю над розробкою рівнів для ігор.

Коли ти починаєш знайомитися із 3D-графікою, то розумієш, наскільки вона обширна, наскільки є багато спеціалізацій. Тут себе може знайти кожен, адже роботи дуже багато. 

Наскільки важлива освіта з 3D-графіки?

Якщо 10 років тому, цьому не вчили в університетах, і диплом не був важливим – зараз все змінилось. В Європі багато вишів мають цей напрям, поступово він з’являється і в Україні. Я б виділив декілька моментів важливості освіти з 3D-графіки.

Структурні знання. Університет виступає більш як умовна сторона, яка дає фундаментальну підготовку, але паралельно – треба самому додатково вчитися, відвідувати курси, робити перші розробки. Є класний сайт Аrtstation, на якому художники різних стилів викладають свої роботи. Це і певна соціальна мережа, яка допомагає компаніям знаходити спеціалістів з усього світу. Але пам’ятайте, замовники із іншого куточку планети не знають української, тому англійську варто вчити.

Робота в міжнародних компаніях. Зараз якщо програміст хоче переїхати до США чи Німеччини на роботу, освіта є надважливим фактором. До того ж, профільна освіта. Якщо людина мега-крутий спеціаліст, як виняток, можуть пробачити відсутність диплому, але це буває рідко. Пріоритети зараз на дипломованих фахівців. 

Також, університет – це знайомства, рекомендації та практика в компаніях. У Польщі наприклад, є відома компанія CD Projekt RED — компанія розробник комп’ютерних ігор, яка випустила легендарні: The Witcher, Cyberpunk 2077. Ще під час навчання треба ставити собі ціль потрапити туди на роботу. Що стосується України, тут також безліч крутих роботодавців і здорова конкуренція на ринку праці. Різниця між європейськими та українськими компаніями в 3D-графіці вже не сильно відчутна.

Дисципліна. Найголовніше, що дає університет – це дисципліна. Швидко вчитися, опановувати матеріал, структуровано вивчати все – база, яку надасть ВНЗ. Головне не думати, що виш дає все і більше не треба вчитися. Це помилкове бачення.

Чи потрібно вміти малювати і мати талант?

Не кожний художник, який працює в комп’ютерній графіці вміє класно малювати від руки. Це вміння треба для 2Д-графіки, для концепт-художника. Для спеціаліста з 3D-графіки необхідні навички: розуміння пропорцій, матеріалу, креативність. Скажу більше, малювання – не закон успіху. Також варто ще мати технічні знання. Наприклад, є кімната, ти творчо в ній розставляєш всі предмети, робиш атмосферу, але є й технічна сторона: правильне розміщення стін, довжини та висоти дверей. Тому поєднання творчого бачення і технічних знань – найкраще для якісного результату.

Часто в ІТ чи 3D сфери йдуть заради великих зарплат. На початку, коли ти джуніор, заробітні плати невисокі, і щоб вони росли – варто самому розвиватися і багато працювати. Якщо очікуєш просто фінансових нагород – результату не буде. Треба цілитися на розвиток, на бажання робити крутий продукт – тоді тебе помітять і почнеться кар’єрний (і фінансовий) зріст.

Яких спеціалістів не вистачає: 2D чи 3D?

3D-художники і 2D-художники – необхідні компаніям однаково. Так як 2D-художник (саме в GameDev) – це людина, яка малює концепції. Наприклад: в одній з програм (яка використовується при створення 2D-графіки (Photoshop) створюють персонажа, малюють його – і це є 2D-зображення. Але потім його передають до художника персонажів, і по цьому концепту створять 3D-модель. Вони взаємопов’язані, і тому однаково популярні на ринку.

Які напрямки у 3D-графіці зараз популярні?

Game Development – розробка комп’ютерних ігор. Тут необхідні спеціалісти всіх напрямів, навіть тестувальники.

Також, зараз активно розвивається сфера VR (Віртуальної реальності) та ігри в VR набувають більшої популярності.

Яка зараз ситуація на ринку 3D-графіки? Яка динаміка розвитку?

Такої швидкості розвитку інформації, як у ІТ технологіях – немає у жодній сфері. І це ж стосується і 3D-графіки. Ти працюєш у колективі, де всі щодня розвиваються, проходять навчання, і якщо ти не встигаєш – то знання просто застаріють. Це не та професія, де вивчився, пішов працювати – і цього досить.

Факт: 35% того, що я використовував у роботі 6 років тому – вже не актуально.

На даний момент, ринок не перегрітий. Дуже круто шукати ті ніші, на яких високий попит, але низька популярність серед виконавців. Наприклад, заходиш на Аrtstation і бачиш, скільки художників створюють звичайні об’єкти оточення, такі як – шафа, дім, авто та інші. А якщо шукати художника по рослинам – таких спеціалістів дуже мало. Тож, можна обрати не надто популярну нішу і почувати себе в ній комфортно. 

Як обрати якісні курси для додаткового навчання?

Коли вступаєш до університету – не завжди знаєш, що саме там будеш вивчати. Тому потрібно наперед собі визначати те, які напрями є найбільш цікавими, у чому хочеться розвиватися. Адже після проходження спеціалізованих курсів, буде і сертифікат і знання, які можна додавати в резюме. Зараз часто є реклама курсів, по типу “Вивчи за 30 днів програму і працюй!”. Ні, ніхто за 30 днів не зробить з вас повноцінного спеціаліста, хіба що познайомить з основами роботи та програмами і все. Зважайте на те, хто веде навчання і як його рекламують.

Загалом, можна виділити 3 критерії вибору курсів:

  1. Рекомендації викладачів, друзів, чи спеціалістів;
  2. Курси від компаній. На них надають можливість працевлаштування після закінчення. Тут варто добре вчитися і заявити про себе, щоб тебе помітили і взяли на роботу;
  3. Вчитися у спеціаліста, за яким довго слідкуєш, наприклад на Аrtstation чи іншій платформі.

Краще працювати у вузькій спеціалізації чи бути багатопрофільним спеціалістом?

Більше схиляюся до того, щоб бути вузькоспеціалізованим. Коли починаєш працювати із вузької спеціалізації, стаєш у ній професіоналом – потім вже можна поповнювати багаж знань і з інших дисциплін. Таким чином, розширюється обсяг наших знань. Якщо ж вивчати всього по трошки відразу – спеціалістом стати не вийде.

До того ж, дуже просто змінювати спеціалізації, адже сфери пов’язані між собою. Принцип розробки зброї та об’єкта оточення  схожий: використання техніки, іноді й однакового софту, робота з геометрією. До прикладу, працюєш художником по рівням , але захотів піти в Light Art – забезпечувати освітлення в грі. Таких випадків багато і це нормально. Зазвичай, люди не звільняються з компанії, а в ній ж ідуть на нову посаду і керівництво це тільки підтримує. Безумовний плюс, що тобі не треба вчитися знову 3 роки, і завжди можна повернутися до попередньої роботи.

Поради для тих, хто планує вивчати 3D-графіку

Спочатку рекомендую посвятити себе навчанню в університеті, “проникнутися” основами, які дає виш. І під час вивчення – обирати сфери, в яких є бажання працювати.

Якщо ж ви вже вивчаєте графіку в університеті, то починайте створювати своє портфоліо. Заходите на сайт тієї компанії, де хочете працювати, знаходите вакансії, читаєте вимоги і навички, які необхідно мати і починаєте розвивати їх. Розуміти, що саме треба вчити – це найкращий варіант для майбутнього працевлаштування. На сайтах корпорацій завжди є інформація, які кандидати їм необхідні.

Хочете бути в курсі новин?

Приєднуйтесь до нас у Telegram!

Корисні поради, важливі новини,
знижки та анонси подій щодо навчання в Польщі

Запрошуємо в телеграм-канал
Отримати консультацію