Правила листування з викладачами - Univer PL
Правила листування з викладачами - UniverPL

Правила листування з викладачами

Освіта в Польщі

Поляки шанобливо ставляться до мовного етикету і звертають увагу на правильність написання листа та його відповідність вимогам. Спрощує складання коректного листа те, що є шаблони, за якими вони пишуться, і які значно полегшують процес відправки. Головне – знати вимоги і вміло користуватися ними.

Кожен лист важливо підписувати: ім’я прізвище, факультет та рік навчання. У темі листа варто коротко зазначити інформацію про зміст повідомлення, можна додати назву предмету, щоб викладач одразу розумів, про що йдеться.  

Електронні листи мають бути короткими та конкретними, і головне: без орфографічних помилок. Якщо викладач дав свій email групі і мав прохання контактувати з ним лише через старосту, тоді варто контактувати саме таким шляхом, а не на пряму.

ONLINE курс польської мови

Реєструйся на авторський курс від UniverPL
Вибирай зручний час - ми підлаштуємося під ваш графік.

Забронювати місце

Починайте листування з ввічливої форми «Szanowny Panie Profesorze», «Szanowna Pani Magister». 

Категорично заборонено починати своє повідомлення з фраз «Cześć» або «Witam».

Як варто звертатися в листуванні до викладачів із різним науковим ступенем:

  • до магістра  (magister) (mgr) або магістра-інженера  (mgr inż.): “Panie Magistrze”, “Pani Magister”;
  • до доктора (doctor) (dr): “Panie Doktorze”, “Pani Doktor”;
  • до доцента (docent) (doc) – “Panie Docencie”, “Pani Docent”;
  • до доктора наук (doctor habilitowany) (dr hab.): “Panie Profesorze”, “Pani Profesor”;
  • до професора звичайного (profesor zwyczajny) (prof.) lub (prof. dr hab.): “Panie Profesorze”, “Pani Profesor”.
  • до заступника директора кафедри (з наукових або студ питать) – zastępca Dyrektora instytutu lub katedry (ds. studenckich lub ds. naukowych): “Panie Dyrektorze”, “Pani Dyrektor”;
  • до директора кафедри – Dyrektor instytutu lub katedry: “Panie Dyrektorze”, “Pani Dyrektor”;
  • до декану і заступника декану – Dziekan i Prodziekan : “Panie Dziekanie”, “Pani Dziekan”
  • до ректора і заступника ректора – Rektor i Prorektor: “Panie Rektorze”, “Pani Rektor”.
  • до канцлера Kanclerza: “Panie Kanclerzu”, “Pani Kanclerz”;
  • до інженера (inżynier) (inż.): “Panie Inżynierze”, “Pani Inżynier”.

Закінчити лист треба ввічливим звертанням. В жодному разі не можна наприкінці листа писати «Pozdrawiam” або ще гірше «Pozdr”.

Вступити до університету Польщі

Гарантія вступу у рейтингові університети
Підтримка студентів в Польщі

Дізнатись більше

Для офіційного листа прийнятними будуть такі звороти:

  •         Z poważaniem
  •         Z wyrazami szacunku
  •         Łączę wyrazy szacunku
  •         Łączę wyrazy poważania

Порада для всіх: e-mail-адресу одержувача краще вказувати в останню чергу, аби випадково не відправити незавершений лист.

Не варто забувати про всі ці правила, тому що викладачі польських ВНЗ звертають увагу на те, як кожен студент ставиться до них. 

Хочете бути в курсі новин?

Приєднуйтесь до нас у Telegram!

Корисні поради, важливі новини,
знижки та анонси подій щодо навчання в Польщі

Запрошуємо в телеграм-канал
Отримати консультацію