Головна » Блог » Освіта в Польщі » Чи потрібно ходити на пари? Як пропуски впливають на навчання?
Чи потрібно ходити на пари? Як пропуски впливають на навчання?
У студентському середовищі ходити на пари — це не завжди очевидний вибір. Хтось не пропускає жодної лекції, а хтось вважає, що достатньо з’являтися на іспитах. Але чи справді відвідування занять впливає на якість навчання? І які наслідки можуть мати регулярні пропуски?
Скільки можна пропустити занять протягом семестру?
Кількість можливих пропусків залежить насамперед від університету, вашого курсу та окремих занять. Через розмаїття індивідуальних правил визначених різними вищими навчальними закладами, важко визначити одну фіксовану закономірність. Пропущені заняття часто можна відпрацьовувати. Якщо є така можливість, слід зв’язатися з викладачем, щоб домовитися про час і форму відпрацювання пропущених занять.
Більшість викладачів вже на першому ж організаційному занятті самостійно оголошують правила відвідування лекцій та кількість доступних пропусків. Зазвичай дозволяють пропустити заняття без жодних наслідків один або два рази на семестр. У такому випадку необхідно надолужити матеріал, який був представлений лекторами. У деяких університетах лекції не є обов’язковими. Однак це не звільняє студентів від складання підсумкового іспиту за матеріалом, викладеним на них.
Які наслідки можуть мати пропуски?
У Польщі студенти мають дотримуватися академічної дисципліни. У деяких університетах викладачі ведуть чіткий облік відвідуваності. Якщо студент пропускає більше, ніж дозволено (часто це 30-50% від курсу), його можуть не допустити до заліку або іспиту. Це значить, що весь семестр може піти нанівець, і доведеться проходити курс повторно або платити варунек.
Окрім цього, із негативних наслідків можна перерахувати також:
- Погіршення академічних результатів: важко здати сесію, не розуміючи базового матеріалу;
- Втрата стипендії: деякі навчальні заклади прив’язують стипендії до активної участі в навчальному процесі;
- Можливість не бути допущеним до іспиту: деякі викладачі мають право не допустити до заліку, якщо студент не відвідав певну кількість занять;
- Репутація серед викладачів: студенти, яких не знають в обличчя, мають менше шансів отримати індивідуальний підхід або підтримку в разі проблем з навчанням;
- Обмежений доступ до додаткових можливостей: викладачі часто діляться на парах інформацією про стажування, конкурси, конференції — це рідко надсилають поштою.
В екстремальних випадках тривала відсутність може навіть призвести до виключення особи зі списку студентів. Зверніть увагу, що в особливих ситуаціях у вас завжди є можливість написати своєму викладачеві про ситуацію, в якій ви опинилися, і таким чином домовитися про відпрацювання пропущеного заняття.
Як тоді поєднувати роботу із навчанням?
Багато студентів в Польщі поєднують навчання з роботою — це нормальна практика. Але в такому випадку важливо:
- Обрати університет з гнучким розкладом (вечірня форма, заочне навчання або гібридні пари онлайн+офлайн);
- Попереджати викладачів заздалегідь і шукати компроміси (написання есе, звітів чи виконання додаткових завдань);
- Вести календар дедлайнів і фіксувати всі пропуски — щоб не втратити контроль;
- Спілкуватися з одногрупниками, щоб бути в курсі того, що відбувалося на парах.
Головне — не перетворити “роботу замість навчання” на звичку. Освіта — це інвестиція в майбутнє, а не формальність.
Пари — це більше, ніж просто інформація
Багато студентів помилково вважають, що лекція — це лише інформація, яку можна знайти в інтернеті або отримати з конспектів. Але справжнє навчання — це не тільки теорія, а й процес взаємодії. Пара — це можливість зануритися у предмет, зрозуміти контекст, почути приклади, які не ввійшли до підручників. Часто саме пояснення викладача на реальних кейсах дозволяє “зловити суть” навіть найскладнішої теми.
Так, частину лекцій можна знайти онлайн або перечитати з презентацій. Але жива присутність на заняттях — це:
- Контакт із викладачем: можливість поставити запитання, уточнити складні моменти, отримати фідбек;
- Живий контекст: викладачі часто дають приклади, діляться власним досвідом, пояснюють «між рядків»;
- Нетворкінг: знайомства з одногрупниками, робота в командах, групові проєкти — це все частина студентського досвіду.
Пари — це також нагода поставити питання тут і зараз, коли щось незрозуміло. Також можна почути думку одногрупників, обговорити тему в мінігрупах або взяти участь у практичному завданні. У багатьох польських університетах використовується методика problem-based learning (PBL), де навчання базується на вирішенні реальних кейсів. І це відбувається тільки на заняттях.
А отже, ходити на заняття потрібно не тому, що «так треба», а тому, що це дає конкретні вигоди: знання, досвід, спілкування, доступ до можливостей і впевненість у власних силах. Пропуски можуть траплятися, але якщо вони стають систематичними — це сигнал, що щось не так з мотивацією, графіком або вибором програми.
Хочете мати класні оцінки, легше знаходити роботу і відчувати, що навчання має сенс? Почніть з простого — ходіть на пари. Це здається дрібницею, але з цього формується велика картина Вашого студентського успіху.
ONLINE курс польської мови
Реєструйся на авторський курс від UniverPL
Вибирай зручний час - ми підлаштуємося під ваш графік.
Вступити до університету Польщі
Гарантія вступу у рейтингові університети
Підтримка студентів в Польщі
Хочете бути в курсі новин?
Приєднуйтесь до нас у Telegram!
Корисні поради, важливі новини,
знижки та анонси подій щодо навчання в Польщі
Схожі статті
АНКЕТА АБІТУРІЄНТА
Ми підберемо для Вас напрямок навчання, навчальний заклад та детально пояснимо процедуру вступу. Безкоштовна консультація.
Відповідаємо максимально швидко!