Чи важко вчити математику у Польщі після української школи - Univer PL

Чи важко вчити математику у Польщі після української школи

Історії клієнтів
Проголосуйте!
0 / 0

Математика – це предмет, який не всім дається легко. Хтось ще у школі легко справлявся із різними математичними завданнями, а комусь доводилось прикласти дуже багато для цього зусиль.

Однак, зовсім інший рівень – це вивчати поглиблено математику в іноземному університеті та іноземною мовою. 

Ми поспілкувались із студентами, які вивчають математику у Польщі та дізнались, наскільки їм складно вчитись після українських шкіл.

Дмитро Карпусь вже другий рік вивчає математику в Ягеллонському Університеті. Хлопець розповідає, що навчальна програма важка та насичена, однак головне — це навчитись швидко розбиратись у темі.

Я вибрав навчання у Польщі, адже там кращі викладачі та професори та немає непотрібних для мого напрямку предметів. Я дуже хочу отримати хороші та якісні знання і в Ягеллонському Університеті це можна зробити.

З дитинства я хотів бути фізиком-теоретиком, але для цього мені не вистачало бази математики. Тому я вчусь зараз на математика, а потім піду паралельно здобувати фізичну освіту.

На жаль, в українських школах математика дуже гуманітарна і в школі я її не сильно вчив. Я більше вивчав її самостійно і навіть їздив на різні олімпіади не лише з математики, але і з фізики та хімії. 

У Польщі спочатку мені було дуже важко вчитись, навіть не зважаючи на те, що я перемагав у школі на олімпіадах з математики. В університеті набагато вищий рівень. Це не можна порівнювати, бо я навіть не уявляв, що є стільки матеріалу, якого я не вивчав в українській школі.

Під час навчання на першому семестрі був впевнений, що мене відрахують. Перший місяць взагалі нічого не розумів. Однак, мої одногрупники виявились дуже хорошими людьми і постійно мені допомагали. Мені з ними пощастило і мене не відрахували.

Також було важко вивчати нові терміни польською мовою. Але у нас дуже хороші викладачі, які постійно нам у всьому допомагають. Я вважаю, що це дуже великий плюс навчання в Ягеллонському Університеті. Якщо я чогось не розумію, то можу навіть подзвонити до професора або написати йому на пошту, і він усе пояснить. Тобто, немає такого, що нам викладачі дають матеріал і ми вже якось самі маємо його вивчити. Під час лекції можна перепитувати та уточнювати все, що хочеш і викладач не скаже «треба було уважніше слухати», а допоможе розібратися.

Так, як зараз карантин, то ми вчимось дистанційно за допомогою програми Teams. Маємо розклад, за яким відбувається навчання. Окрім лекцій, ми маємо невелику практику: викладачі дають нам домашнє завдання — задачі, які ми маємо виконати. А потім так само у Teams перевіряють наші роботи.

Я знаходжусь у найсильнішій групі, тому нам трапляються часом дуже важкі задачі, доводиться над ними попрацювати, а потім ще доводити, чому саме таке вирішення вірне.

Що стосується груп, то до них студентів розподіляють не завдяки результатам ЗНО, а завдяки участі у різних олімпіадах. У моїй групі навіть є люди, які перемагали у міжнародних олімпіадах. Спочатку я був у легшій групі, але вирішив перейти до складнішої. Підготувався добре і у мене все вийшло. Я «підтягував» знання самостійно, без допомоги викладачів або репетиторів.

Особисто я вважаю, що від репетиторів зараз мені не буде жодної користі, адже ми маємо настільки складну програму, що вони просто не потрібні. Якщо я щось не розумію, то завжди можу спитати професора. Також нас вчать самим шукати необхідну інформацію і вирішувати власні проблеми самостійно. Тобто, зараз ми студенти, але хто нам допомагатиме, коли ми будемо вченими? Тому нас вчать розуміти матеріал та самостійно з ним розбиратись.

В університеті вивчаємо лінійну алгебру, просту алгебру, фізику. Ще є математичний аналіз, для мене це — найскладніший предмет на напрямку.

Зараз вже вчимось на третьому семестрі і я освоївся, «втягнувся». Але я не мав іншого вибору, адже математика у мене буде протягом усього навчання. А також постійно додаються нові предмети, що обов’язково пов’язані з математикою. Для прикладу такі, як англомовна математика, де ми вивчаємо всі терміни англійською. І ось там треба зробити презентацію для англомовної математики. То я буду щось робити про інтеграли.

Оцінки нам ставлять, орієнтуючись на нашу активність під час практичних занять. Якщо ми не дуже активні або не відповідаємо, тоді нам додатково роблять контрольні роботи.

У нас щоденники електронні, паперових немає. Вони розміщені у наших персональних акаунтах на сайті університету. Там знаходяться усі мої студентські дані.

Усі практичні роботи викладачі також перевіряють дистанційно і їм неважливо, як я їх надішлю. Головне, щоб там були правильно розв’язані задачі. Тобто, можу розв’язати задачу, сфотографувати роботу і відправити викладачу. За неправильний шрифт ніхто оцінку знижувати не буде.

Загалом, нам задають дуже багато домашнього завдання. Для прикладу, на один предмет треба  розв’язати 15 задач.

Зараз я на 100% відчуваю, що «підтягнув» свої знання і почуваюсь впевненішим. Якщо раніше мову програмування я вчив рік, то зараз мені вистачає двох тижнів.

Іншим студентів, які хочуть вивчати математику у Польщі, я раджу навчитись швидко розбиратись у будь-якій темі та швидко «вникати» у матеріал. Тоді навчання буде легким.

Вадим Лісс другий рік вивчає алгоритмічну інформатику у Вроцлавській Політехніці.

Я вибрав навчання у Польщі, адже матиму європейський диплом та якісну освіту. Це стосується не лише отриманих знань, але й викладачів та крутих лабораторій. Для прикладу, викладачі та професори — дуже сучасні люди. З ними можна говорити навіть про технології, що запатентували декілька років тому і це дуже цікаво. Тому навчання у Польщі для мене є цікавим та якісним.

Що стосується вибору напрямку, то інформатика мене завжди дуже цікавила. Тому я вже давно знав, що хочу вивчати і просто шукав, де це можна реалізувати. Насправді є мало політехнічних вузів, де можна вивчати алгоритмічну інформатику.

Я вивчав математику ще коли вчився у звичайній школі. Але маю одногрупників, які вчились у спеціальних математичних ліцеях. Але, якщо чесно, то на початку навчання у всіх був однаковий шок.

Перед Політехнікою я думав, що мав хороший рівень знання математики і нічого додатково вже не міг навчитись. Але в університеті зрозумів, що мого вищого середнього рівня, який мав в Україні, зовсім недостатньо навіть для початкового політехнічного рівня у Польщі.

Найскладнішим було те, що для польських студентів багато інформації не було новизною, бо вони вивчали це у ліцеях. А для нас це було взагалі чимось невідомим. Тобто, починаючи від елементарної символіки і закінчуючи різноманітними правилами або розділами. Для прикладу, деякі розділи алгебри поляки вивчали у ліцеях, а ми цього взагалі не знали і для нас ця інформація була складною та невідомою. Нам треба було набагато більше часу витрачати на вивчення. Для поляків багато лекцій були лише повторенням вже відомого, то для нас — новизною.

Мені адаптуватись допомогло спілкування із поляками, цілеспрямованість, консультації та допомога репетиторів. Також часто виручали студенти, які вже вчаться на третьому або четвертому курсах.

Що стосується репетитора, то я його шукав самостійно, він був знайомим мого однокурсника. Загалом, ціна послуг репетиторів дуже різна і залежить від їх компетентності та досвіду. Приблизно — 30 злотих за годину, але є й такі, що хочуть більше 100-та. Але зараз я вже справляюсь без їх допомоги.

Математику я вивчатиму протягом усього навчання у Політехніці. Але перший рік ми були сконцентровані саме на цьому предметі, а з другого року у кожному семестрі буде лише один математичний предмет.

Зараз у нас навчання повністю дистанційне і все лекції відбуваються онлайн. Викладачі розповідають новий матеріал, зберігають його у вигляді презентацій та лекцій, деякі просто записують відео. Під час лекцій студенти можуть запитувати викладача, що їх цікавить або що є незрозумілим. Для прикладу, ми маємо пробалістику, то викладач сам перепитує, що нам було незрозуміло з минулої лекції, а тоді вже викладає новий матеріал.

Загалом, викладачі дуже розуміючі і завжди допомагають, в незалежності від знання польської або математики. Якщо студент щось не розуміє, то йому обов’язково пояснять. 

Зараз я маю багато предметів, коли протягом кожних двох тижнів треба здавати тестування аби перевірити знання. Їх мета — не отримати бали, а перевірити, чи добре зрозуміли студенти тему. Якщо хтось погано зрозумів, то викладач може покликати до себе на консультацію. Якщо більшість усе вивчили, то тоді переходимо до нової теми. Це стосується пробалістики, методи статистики або архітектура комп’ютерів та операційних систем. Саме тут теорія дуже пов’язана з математикою.

Усі оцінки ми отримуємо в електронні щоденники, що знаходяться на порталі університету. Якщо незрозуміло, чому викладач поставив саме таку оцінку, можна попросити у викладача фідбек.

Остаточні оцінки за предмет нам виставляють на основі оцінок з екзаменів та контрольних. А також враховують активність студента під час навчання.

Абітурієнтам, які також хочуть вивчати математику у Польщі, я раджу не хвилюватись. Адже немає нічого дивного у тому, що студент не розуміє якийсь матеріал. Можна завжди порадитись з однокурсниками та викладачами.

Проте, дуже важливо прагнути вчитись та витрачати на це багато свого часу. Не думайте, що один пропуск не вплине на ваше навчання. Це неправда. Треба від самого початку вчитись, якщо не виходить, то шукати репетитора. Найголовніше — займатись цим вчасно, від першого навчального дня. Тобто, не починати вчитись за місяць до сесії, тоді все буде добре.

Іван Козаченко перший рік вивчає логістику у Люблінській Політехніці.

Я вважаю, що навчання у Польщі є дуже перспективним, адже це — Європейський Союз. Студенти можуть подорожувати, розвиватись та працювати у багатьох країнах ЄС після отримання диплому.

Що стосується спеціальності, то мені дуже подобається логістика і все, що з нею пов’язано.

У школі математика була одним з улюблених моїх предметів і тому я її дуже розумів та мав академічний рівень. Можу сказати, що маю здібності до цього предмету, бо ще у школі легко розв’язував різні задачі. Проте, я все одно додатково займався із репетитором в 11-му класі, щоб здати ЗНО.

У Люблінській Політехніці зараз вивчаю поглиблену математику, але не вищу.

В університеті математика набагато важча, це пов’язано із польською термінологією. Іншою мовою вчитись складніше. Загалом, математика у Політесі значно відрізняється від української і програмами, і задачами, і темами. Зараз ми вивчаємо все поглибленіше.

Я вже вчусь другий місяць, то почуваюсь комфортніше. Але спочатку було трохи проблематично.

Ще вивчаємо фізику, макроекономіку та металознавство, це також трохи приближено до математики. А більше нічого такого немає.

Поглиблену математику вивчатимемо семестр, а потім матимемо іспит з тестами та практичними завданнями. Але детальніше нам про це ще не розповідали.

Під час карантину вчимось дистанційно. Математика поділяється на лекції та практичні завдання, під час яких разом з викладачем розв’язуємо задачі та приклади. Теорію згодом закріпимо тестами.

До речі, нам дозволяють користуватись калькулятором під час контрольних. На мою думку, то це пришвидшує виконання задачі, адже ти не зациклюєшся на одному прикладі. І не треба рахувати у стовпчик, як ми робили це у школі.

Ми маємо п’ятибальну систему оцінювання. Якщо студент отримує менше, чим три, то іде на повторну здачу екзамену або іспиту.

Щодо журналу оцінок, то нам сказали, що 1-го грудня розблокують віртуальний деканат і там ми бачитимемо усі виставлені оцінки. А поки деканат недоступний, то оцінки нам виставляють у Teams.

Я вважаю, що матеріал можна вивчити самому, якщо постійно сидіти і повторяти. Якщо не розумієш якесь слово, то перекладаєш. Тоді все стає на свої місця і вже розумієш про що іде мова. 

Я знаю, що у Любліні є сайт, де надають свої послуги репетитори і вони можуть допомогти вчитись. Це коштує приблизно від 30 до 100 злотих. Але особисто мені вони не потрібні, для мене достатньо викладачів.

Однак, якщо щось незрозуміло, то завжди можна звернутись до викладачів, вони все пояснять. З цим проблем немає, можна навіть записатись до них на консультацію. У мене всі викладачі дуже комунікабельні і дуже радіють, якщо студенти цікавляться їхніми предметами.

Зараз я вже не маю проблем із математикою, але думаю, що це лише початок і серйозних тем поки не вивчаємо. А далі буде видно.

Абітурієнтам, які хочуть вивчати у Польщі математику, я б порадив вчити польську мову, адже це – комунікація з різними людьми. Для того, щоб покращити свій мовний рівень, раджу записатись на курси вивчення польської мови від компанії UniverPL. Особисто я так і робив.

Також раджу багато читати польською та дивитись різні фільми і серіали. Ще можна комунікувати із носіями мови.

Ну і вивчати математику, бо мені після школи дуже не вистачає математичних знань.

Григорій Орлов вивчає фінанси, банківську справу та страхування у Ягеллонському Університеті.

Я обрав навчання у Польщі, адже це шикарна можливість реалізувати себе у майбутньому та мати стабільність. Таке навчання відкриває багато можливостей та дверей. 

Що стосується спеціальності, то мені підказали батьки. Я цікавився банківською справою, тому і вибрав фінанси, банківську справу та страхування. 

У школі ми вчили математику на звичайному рівні, все згідно з програмою. Однак, вона мені подобалась і я з 9-го класу додатково займався з репетитором. 

Що стосується навчання в університеті, то тут буває по-різному. Часом вивчаємо такі теми на парах, що не проходили у школі, то це складніше. Я записую усе у конспекти, а потім вчу та шукаю додаткову інформацію в інтернеті. Тобто, доводиться більше вчитись самостійно. Але є й таке, що ми вже вчили у школі.

Зараз також маємо вступ до вищої математики, а ще мікроекономіку.

Ми будемо вивчати математику ще рік, а потім лише предмети, що наближені до математики — мікроекономіка, макроекономіка та елементи розрахунку.

Зараз вчимось дистанційно за допомогою Teams, маємо теоретичні та практичні заняття. Якщо щось незрозуміло, то викладачі обов’язково пояснять. Вони самі нас постійно перепитують, чи ми усе зрозуміли. Якщо ні, то намагаються пояснити нам по-іншому.

Особисто я маю трохи проблем із польськомовними термінами. Тому доводиться перекладати на рідну мову, а потім вже розбиратись. До університету я лише трохи цікавився термінологією, бо не було часу. Але зараз все вивчаю.

Що стосується отримання остаточних балів за предмет, то враховують як оцінки, так і загальну активність студентів під час навчання. Але ми ще не мали заліків у цьому семестрі. Також під час навчання робимо різні тести і домашні завдання, а потім відправляємо викладачам. Вони не ставлять оцінки, а зазначають «Здав»- «Не здав», а потім, за потреби, пояснюють матеріал ще раз, якщо загальна картина не дуже хороша.

Абітурієнтам, які хочуть вивчати математику у Польщі, раджу вчити вже термінологію польською мовою та польську мову загалом.

Для того, аби дізнатись більше інформації, заповніть, будь ласка, анкету абітурієнта.

 

Хочете бути в курсі новин?

Приєднуйтесь до нас у Telegram!

Корисні поради, важливі новини,
знижки та анонси подій щодо навчання в Польщі

Запрошуємо в телеграм-канал
Отримати консультацію